Academia Remigum
Irklavimo Klubas

Apie Irklavimą

IŠTAKOS

 

Ar žinote, kad irklavimas prasidėjo senovės Egipte, Graikijoje ir Romoje? Žinoma, irklinės valtys tuo metu buvo ne sporto, o transporto ir karo priemonės. Senovės romėnai jau rengdavo pramogines irklavimo regatas, tuo tarpu graikai laivus naudojo daugiausiai karui.
Irklavimo sporto šaknys – senojoje Anglijos. Tais laikais, kai Temzės upėje buvo mažai tiltų ir juos skyrė dideli atstumai, vienintelė priemonė pasiekti kitą krantą tebuvo irklinė valtis. Keltis iš vienos upės pusės į kitą buvo pakankamai nuobodu, todėl keleiviai ėmė lažintis, kieno irklinininkas greičiausiai persiirs per upę. Tokios lažybos dažnai atnešdavo didelius laimėjimus, todėl laikui bėgant labai išpopuliarėjo. Neišvengiamai prasidėjo irkluotojų lenktynės.
Pirmosios 5 mylių irklavimo lenktynės Temzėje nuo vienos smuklės iki kitos įvyko 1716. 1829 įvyko pirmosios Oksfordo ir Keimbridžo universitetų aštuonviečių valčių lenktynės, nuo kurių irklavimo sporto istorija oficialiai skaičiuoja savo pradžią.
Iki 19 amžiaus vidurio irklavimas išpopuliarėjo Anglijoje ir Amerikoje. Tuo metu už irkluotojus buvo statomos didžiulės sumos, jie laimėdavo įspūdingus piniginius prizus. Pirmasis irklavimo čempionas – kanadietis Nedas Hanlanas – garsus tuo, kad buvo pirmasis visų sporto šakų pasaulio čempionas!
Natūralu, kad taip populiarėjant šiam sportui, reikėjo daryti viską, kad valtys judėtų kaip galima greičiau. Todėl 19 amžiaus viduryje buvo gerokai patobulintos įprastos irklinės valtys – atsiečiai, judantys irklų laikikliai ir važinėjančios sėdynėlės senąsias irklines valtis pavertė greitomis ir lengvomis sportinėmis valtimis. Nuo tų laikų iki dabar valčių išvaizda beveik nepasikeitė, keitėsi tik medžiagos, iš kurių valtys gaminamos. Medį pakeitė anglies audinys, o kai kurios metalinės dalys užleido savo vietą plastmasinėms.